LOCATIES

Venlo – Eindhoven – Oisterwijk

OPENINGSTIJDEN

ma-vrij 09:00 – 17:00 UUR

NOODNUMMER

085-0437213

CONTACT

info@oogkliniekzuidnederland.nl

Tarieven

Uw zicht, onze missie: De beste zorg voor uw ogen!

Op deze pagina vindt u een pdf-document met een uitgebreide lijst van onze prijzen. Daarnaast is er een korte beschrijving van hoe wij onze facturen afhandelen, aangezien wij niet zijn aangesloten bij een verzekeringsmaatschappij. Wij raden u aan om contact op te nemen met uw eigen verzekeraar om te informeren naar de vergoedingen die binnen uw polis vallen.

Tarieven

Klik hier voor een overzicht van onze passantentarieven voor 2024.

Klik hier voor een overzicht van onze passantentarieven voor 2025.

Offerte

Klik hier  voor een overzicht van de offertes van de meest voorkomende onderzoeken en behandelingen.

Betalingsvoorwaarden

U ontvangt van 20/20 klinieken een factuur voor de door Oogkliniek Zuid-Nederland verleende zorg. Deze factuur dient u zelf te betalen.

De betalingstermijn is 21 dagen na de factuurdatum. Wanneer u de factuur niet binnen 31 dagen na de factuurdatum heeft voldaan, ontvangt u van ons een betalingsherinnering. Deze versturen wij zowel per e-mail als per post. U heeft dan alsnog 14 dagen de tijd om zonder dat u daarvoor bijkomende kosten maakt de factuur te voldoen. U bent dan vanaf de vervaldag van de factuur van rechtswege in verzuim en vanaf dat moment tevens de wettelijke rente verschuldigd.

Indien u de factuur niet alsnog binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering voldoet, ontvangt u 61 dagen na de factuurdatum een aanmaning met een betalingstermijn van 7 dagen. Voor deze aanmaning bent u administratiekosten verschuldigd.

Indien u de factuur niet alsnog binnen 7 dagen na de datum van deze aanmaning voldoet, ontvangt u telefonisch en per post een laatste aanmaning waarin u een laatste gelegenheid wordt geboden om aan uw verplichtingen te voldoen en wel door binnen 14 dagen te betalen. Indien ook dan betaling uitblijft word(t)en de vordering(en) aan een derde ter incasso uit handen gegeven. Deze aanmaning wordt voorzien van een overzicht van de tarieven van buitengerechtelijke invordering. Voor deze aanmaning bent u administratiekosten verschuldigd.

Indien u de factuur niet alsnog binnen 14 dagen voldoet geeft de kliniek de vordering ter incasso uit handen aan een derde en stelt u hiervan op de hoogte.

In dit geval bent u aan de kliniek de volgende kosten verschuldigd.

  • Alle daaruit voortvloeiende kosten, waaronder de te maken kosten van buitengerechtelijke invordering. Buitengerechtelijke incassokosten zijn verschuldigd conform de staffel van de Wet Normering buitengerechtelijke Incassokosten.
  • Indien de kliniek kan aantonen hogere kosten te hebben gemaakt, welke
    redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze ten laste van de patiënt;
  • De door de kliniek gemaakte gerechtelijke kosten verschuldigd in alle instanties,
    voor zover deze redelijk zijn. Dit geldt alleen indien de opdrachtgever in een in kracht van gewijsde gegaan gerechtelijke vonnis, volledig of in overwegende mate in het ongelijk is gesteld; alles vermeerderd met de eventuele daarover verschuldigde omzetbelasting.
 

Onverzekerde zorg

Wij voeren ook rijbewijskeuringen uit voor het CBR. Dat betreft zorg die niet verzekerd is. Deze vorm van zorg moet u dus altijd helemaal zelf betalen. Als u bij ons een rijbewijskeuring ondergaat, dient u het bedrag direct na afloop van de keuring te betalen. Dit kan contant of met uw pinpas. 

Ons tarief voor een rijbewijs keuring is €130,20 voor een reguliere keuring en €195,28 wanneer ook een gezichtsveldonderzoek nodig is. Deze bedragen zijn inclusief BTW.

Tijdens een staaroperatie verwijderen wij uw eigen troebele lens (staar) en vervangen deze door een heldere kunstlens. De standaardlens die wij plaatsen is monofocaal (een lens die resulteert in een goede kwaliteit van zien op één afstand (dichtbij of veraf). Een monofocale lens is inbegrepen bij de prijs van een staaroperatie. 

Het is ook mogelijk om een bijzondere lens te plaatsen tijdens de operatie. Bijvoorbeeld een torische lens (een lens die ook een cilinder afwijking corrigeert waardoor de kwaliteit van zien op één afstand (dichtbij of veraf) beter wordt. Ook kunnen wij een een extended depth of focus lens (EDOF) plaatsen, dat is een lens die op verschillende afstanden een betere kwaliteit van zien geeft. Deze beide lenzen worden niet standaard vergoed door de verzekering. Ons aanvullende tarief voor een torische lens is € 804,- per oog en voor een EDOF lens €1490,- per oog.

Klik hier voor tarievenlijst van onze onverzekerde zorg in 2025.

 

Technische e-consulten

Een consult kan ook via de telefoon of e-mail plaatsvinden. Een telefonisch of e-consult geldt ook als een herhaal consult. Op zo’n herhaal consult zijn dezelfde tarieven van toepassing als op een face-to-face consult. Enkel wanneer het gaat om een herhaalrecept, het doorgeven van een uitslag van een onderzoek of een simpele toelichting die ook door een administratief medewerker beantwoord kan worden, wordt dit niet in rekening gebracht.

Belt of mailt u ons op u eigen initiatief voor aanvullend advies over uw klacht, houdt er dan rekening mee dat dit als een consult kan worden gefactureerd. Voor meer informatie over zorg en tarieven kunt u terecht op de website van de NZa. www.nza.nl

Declaratiezorg Nederland​

In Nederland is het in de medisch-specialistische zorg zo geregeld dat per drie tot vier maanden gekeken wordt welke zorg is verleend. Een factuur volgt daarom gemiddeld vier maanden na uw eerste consult. Bij een verrichting zoals een staaroperatie is deze periode korter en bedraagt deze gemiddeld één tot twee maanden.
Wanneer u voor het eerst een afspraak heeft bij Oogkliniek Midden-Brabant, bestaat deze afspraak meestal uit een consult plus (eenvoudige) diagnostiek (1 poli bezoek met diagnostiek eenvoudig). Het uiteindelijke tarief is afhankelijk van de hoeveelheid herhaal consulten en wat er verder aan diagnostiek wordt verricht.
Elk consult dat na uw eerste consult volgt, geldt als een herhaal consult. Dit is anders wanneer u met een nieuwe klacht komt die losstaat van uw eerste consult. In dat geval is er sprake van een nieuw zorgtraject en is de eerste afspraak die betrekking heeft op uw nieuwe klacht weer een eerste consult zoals hierboven omschreven.

VERGOEDINGEN EN INFORMATIE ZORGVERZEKERAARS POLIS

Vergoedingen

Oogkliniek Zuid-Nederland heeft geen contracten met zorgverzekeraars. Zorgverzekeraars vergoeden facturen t.a.v. verzekerde zorg volledig of gedeeltelijk mits u een geldige verwijsbrief heeft. Geldige verwijzers zijn de huisarts, oogarts, of optometrist. Uw vergoeding is afhankelijk van de soort polis die u heeft afgesloten. Dit is of een natura of een restitutiepolis. Dit staat los van aanvullende verzekeringen.

Naturapolis

Als u een naturapolis heeft, vergoedt uw verzekeraar een bepaald percentage van de behandeling. Dit percentage verschilt per verzekeraar en ligt doorgaans tussen de 65% en de 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief. Raadpleeg uw polis en verzekeringsvoorwaarden om er achter te komen welk percentage voor u geldt. Neem contact op met uw verzekeraar voor meer informatie aan de hand van de offertes. Deze zijn hierboven te vinden onder het kopje offertes.

Restitutiepolis

Als u een restitutiepolis heeft, ontvangt u een hogere vergoeding dan bij een naturapolis. Bij een restitutiepolis vergoedt uw verzekeraar 100% van het marktconforme tarief. Omdat dit tarief verschilt per verzekeraar, zult u bij uw verzekeraar na moeten gaan hoeveel u precies vergoed krijgt. Mocht u voor langdurige zorg bij Oogkliniek Zuid-Nederland onder behandeling blijven bijvoorbeeld t.a.v. ooginjecties, droge ogen of zorg t.a.v. de oogdruk (glaucoom), dan is het nemen van een restitutiepolis het overwegen waard.

Eigen risico

Let op: u heeft altijd te maken met uw eigen risico. Dat eigen risico is er voor iedereen, ongeacht welke polis u heeft en ongeacht of u gebruik maakt van een gecontracteerde of niet gecontracteerde zorgverlener. Het minimaal vastgestelde eigen risico voor 2021 is € 385,-.

Facturatie

Wij sturen u rechtstreeks een factuur voor de verleende zorg. U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig betalen van de factuur. Om de vergoeding van uw verzekeraar te ontvangen, dient u zelf de factuur naar uw verzekeraar op te sturen. Die zal vervolgens beoordelen op welke vergoeding u recht heeft en dat bedrag aan u uitbetalen. In Nederland is het in de medisch-specialistische zorg zo geregeld dat per drie tot vier maanden gekeken wordt welke zorg is verleend. Daarom volgt een factuur pas na gemiddeld vier maanden na uw eerste consult. Bij een verrichting zoals een staaroperatie is de periode korter en bedraagt deze gemiddeld een tot twee maanden. Omdat wij geen contracten hebben met verzekeraars, hebben wij geen enkele invloed op de vergoeding die uw verzekeraar uitkeert. Bent u het niet eens met het bedrag dat uw verzekeraar vergoedt, dan zult u contact op moeten nemen met uw verzekeraar.

Voordelen Voor U

Er zijn verschillende voordelen voor uw als patiënt om te kiezen voor Oogkliniek Zuid-Nederland. Naast expertise is er tijd en aandacht voor de patiënt. Door onze samenwerking met optometristen kunnen wij de zorg bij uw in de buurt organiseren en is er tijd voor kwalitatief hoogstaande metingen. Daarnaast hebben wij korte wachttijden waardoor wij u op korte termijn kunnen ontvangen voor een consult en / of operatie.

Wij proberen zo duidelijk en transparant mogelijk te zijn bij Oogkliniek Zuid-Nederland

Op deze pagina vindt u onze tarieven en informatie over de afhandeling van uw facturen met uw zorgverzekeraar.

Voor gedetailleerde informatie adviseren wij contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Zij kunnen u precies informeren over de dekking van uw polis en de vergoedingen.

Bovenaan deze pagina zijn de prijzen per behandeling en de bijbehorende procedures duidelijk uitgelegd.

Heeft u nog vragen? Laat dan een bericht achter op onze contactpagina. Wij nemen binnen enkele werkdagen contact met u op.